Thursday, March 5, 2009

MUZIKKU..ADALAH MUZIKNYA..DATO SITI NURHALIZA…

5 March 2009- Sekarang ini aku sedang melepak kat dalam bilik sambil menikmati lagu-lagu alunan Dato Siti Nurhaliza. Setiap hari aku mesti kene dengar lagu2 beliau, tak kirela time tension, time happy, time sedih..aku kena jugak dengar lagu-lagu DCT. Cube bayangkan dari aku darjah 4, ayahku yg tersayang dah mula beli album die. Aku ingat lagi time tuh ayahku beli kasetlah, yelah zaman 1997 kan famous dengan Kaset..so CD mcm tak famous sgt waktu tuh.Tapi mase aku darjah 3 pun aku dah mule mengikuti karier beliau. AKu ingat lagi time DCT menang AJL 96, die jadi artis jemputan MHI. Dia pakai baju warna hitam mase tuh, bersama dgn Adnan Abu Hassan . Yelah, mase tuh aku tgh bercuti dengan family kat Shah Beach Resort, Melaka. So, lepaklah tgk tv. Wah…Kuat jugak memori aku nih. Ngeh3!!

Photobucket

So, bila aku nak pergi sekolah jer, wajiblah ayah aku putarkan lagu-lagu DCT kt dalam kereta antic ayahku (Galant warna putih). Dari situ, aku dah mula lah meminati lagu2 DCT. Mulalah aku hafal lagu AKU CINTA PADAMU, TIRAI SEMALAM, BISIKAN ASMARA.Aku ingat lagi,masa aku darjah 5, aku conduct kumpulan tarian dengan menarikan lagu Joget Pahang (ala..mesti muke aku budak2 giler time nih..Comel je menari dengan group 5 HIJAU) Mase tu juga aku kumpul duit sendiri tau beli Kaset Cindai nih. Bila aku dah beli je kan, Akak sulung aku putarkan kaset Cindai tuh kat dalam kereta sambil berkata ‘Alahai..Album ape lah yang kau beli nih?? Semua lagu2 asli??’ Aku budak2 lagi kan masa tuh, baru darjah 5. So aku pedulikan je ape die nak kate, janji aku minat. Mase inilah aku mula beranikan diri dalam nyanyian lah. Sebelum ini agak pemalu lah. Aku dah mula jadi ketua Qoir kat sekolah aku tapi belum menyanyi secara sololah.

Then, mase aku darjah 6 tahun 1999. Aku ingat lagi waktu nih DCT membuat KONSERT DI BUKIT JALIL TANGGAL 30 SEPTEMBER 1999. Waktu ini juga Sekolah aku buat rombongan ke Kuala Lumpur. Mase ini aku seronok sangat2 coz Sekolah aku ade nyatakan nak membuat rombongan g Stadium Putra Bukit Jalil. Aku pun dah berangan nak suruh DCT Sign kat buku tulis aku. Hehehe. Almaklumlah budak2 buku tulis pun jadilah.Ha3. Pastu, yg aku sedih, Cikgu aku cakap tak jadi g Stadium cz DCT tgh buat konsert!! Sedih sgt time tuh, tapi Bas Sekolah tetap lalu dpan Stadiumlah. So, nampaklah lampu2 kat konsert tu..Sedihnye!!! dalam hati tertanya..bile lah nak jumpe Kak Siti Nurhaliza?Hu3. Tapi masa balik je pihak sekolah bawa kami ke EKSPO PESTA BUKU. Aku bukannye beli buku, tapi aku beli buku Biografi DCT.Ha3.Tapi aku syg sgt mjlah tuh,semue gmbr2 DCT ade warne tau,skrg dah hilang tah ke mane. Sedih!!!

Photobucket

Pastu, aku selalulah menyanyi lagu2 DCT kat rumah, kat bilik darjah. Kire dari kecik aku hidup dengan lagu2 DCT lah. Mungkin sebab tuh aku agak terikut sedikit style menyanyi beliau. Aku bangge jugak dgn diri aku coz aku juga pernah mengharumkan nama sekolah dengan memenangi banyak pertandingan Karoke. Aku ingat lagi lagu pertama aku menang adelah Lagu dari album PANCAWARNA,’Warkah Seorang Lelaki’. Lepas tuh, peringkat sekolah, Lagu Percayalah, peringkat negeri Melaka, Naib Johan, lagu Bukan Cinta Biasa,pastuh Teratai Layu Di tasik Madu, Naib Johan Negeri Melaka. Kira banyak lagi lah aku menang..sampai terlupa lah. Nak kata suare aku ni sedap, taklah sedap mane..cume pemilihan lagu tuh sangat penting untuk menang. Gaya pun kena ade. Aku nak ucap thanks gak kt DCT cz melalui lagu2 dielah aku banyak memenangi pertandingan Karoke.


DATO SITI ADELAH ROLE MODEL AKU UNTUK BERJAYA

Hati aku tertanya waktu tu, bilalah dapat berduet dgn DCT, tapi mungkin mustahil lah bagi aku cz beliau adalah artis No.1 negara. Aku ni sekadar berangan je boleh lah. Tahun 2007, aku pun berhijrahlah ke KL untuk bekerja. Tapi 1st time dapat jumpe DCT mase kat HOTFM!! Time tuh melompat2 aku!!! Then, aku mulelah aktif dalam SITIZONE mase Ogos 2008 (Sbnrnye aku lame aktif tp skdr website jelah). Then, time Open House, Fethri TV3 asyik pggil aku je untuk jwb soalan pasl lagu2 DCT. Kire semue aku dapat jwablah. Sampaikan aku kena nnyi lagi lagu ‘SUARA TAKBIR’ di hadapan idolaku, Dato Siti Nurhaliza!!! Akhirnye tercapai la gak 1 impian aku. Lepas dh nnyi tu je, Dato Ct sempat tanye ‘Siti Fairuz ini pengunjung Sitizone ye?’ aku pun mnjwb ‘ye’ then die ckp ‘Sedap suare..leh jadi artis nih’ hu3. Merengzz. Jadi aku mulelah ramai geng SZ nih.


Takkan Lupekan Detik Menyanyi lagu SUARA TAKBIR depan Dato Siti

Kenangan yang paling aku tk dapat lupekan adelah waktu di Laman Santai. MAse tuh aku frust giler tak dapat beli jaket die. Pastuh, die seolah2 tahu yg aku frust. Mungkin die tahu yg aku agak pandai nyanyi, dan die bisikkan sesuatu kat Ifa Raziah sambil menunjuk ke arah aku. Dan takku sangke Dato Siti jemput aku duet dgn die lagu KU MAHU!!!! Aku excited sgt3 waktuh tuh dapat duet dgn DCT lagu Ku Mahu!! Aku tak sngke DCT masih ingat lagi name aku. Sambil memeluk belakang aku ‘INilah peminat saye, CT Fairuz namenye’ Aku rase mcm Mimpi + nak pengsan pun ade. Betul ke ape yg aku rase ini?? INlah impian aku dari bangku sekolah lagi. Walaupun duet suke2 saje tapi ia amat bermakna bagi aku. Dato Siti, terime kasih cz dah merealisasikan impian saye nk nnyi dgn DCT. Terharu sgt cz DCT still ingt peminat2 die. Hope dapat jadi macam DCT satu hari nanti. Berjaye dalam kehidupan. Aku Nak jadikan Dato CT role model aku…HAi…memang takkan ade pengganti selain DCT…….Selamanya meminati Dato Siti Nurhaliza……………



Photobucket
First time aku Jumper Idolaku..tahun 2007


Photobucket
Dulu..Kini..Dan Selamanya...


Ctea Fairuz..Seikhlas hati menjadi Peminatmu...

13 comments:

Anonymous said...

tahniah ctea... impianmu jadi kenyataan hehe mmg die hard fan betol u ni kat DCT hehe memori pon kuat jugak semua bole ingat.. caya la ctea... TAJLENA

Ctea Fairuz said...

yeah!!! memang Die Hard Fanc DCT sehinggalh nafas terkahirku...
=)

nama.aku.lynn said...

bezzz nyeee k.ct..
lynn pon mnat sgt ngan DCT...
1st tyme jmpe pon kt pwtc...
mmg friendly gilerr kn??
truskna support DCT!!
sz 4eva!!

Anonymous said...

best3...
aku dr darjah 3 g minat kat ct...
time puasa pakcik ku janji lau pnuh puasa dia belikan vcd ct..
last2 dia belikan aku konsert live in bukit jalil...huhuhu knsert ptama...n juga koleksi pertama..
die jer yng sllu belikan aku vcd ct best...last dia belikan aku ct best 7..skg dia dah xder...dah meninggal...sedihnya...

Ctea Fairuz said...

LynLuv....yess!! Dato CT memang baik sgt..tak pernah lupe akan peminat die tau!! memang tk sie2 sape yg meminati die/...Anonymous..heheheh..wah..time konsert kt bukit Jalil tuh akk darjah 6 waktuh tuh..memang best...Kire Dato Siti NUrhaliza lah artis paling lame lah akk minat....

Teruskan Menyokong beliau ye!!!

Anonymous said...

Betul3...
ku tak kan lupakan ct..
cewah...

Azwan Hashim said...

Teringat wan bila ctea citer pasal dpt duet ngn DCT kt laman santai tu dulu..wan pn skali tumpang happpy & merengzzz..huhu.. bila tgk blk video tu, mesti tersenyum gembira kn..

Sememangnya kesetiaan kita terhadap DCT takkan pudar.. :)
Kerna hanya kita mengenali siapa idola kesayangan kita..betul tak?;)

idasm said...

congrat's sis kerana byk impian yg dh jd kenyataan.. kak ida tumpang gembira..nak2 time duet ngan dct tu.. rasanya akak pun ikut sama teruja... hehe

edan coba said...

Ya Allah bangganya edan coz dpt jmpa ngn uolz..!! Ctea!.. Edan nie dh lama mncari peminat2 fanatik Kak CT! Alhamdulillah jmpa akhirnya... Salam pekenalan yer Ctea!!! Edan sonoq giller nie..!!!!!!!!!!!

Ctea Fairuz said...

Edan!!!! Salam perkenalan!!! Memang Fanatikkk gile ni edan dgn Dato CT!!! Selamat dtg ke dunie fanatik!!!!

Azwan...mmg tkkan pudar kesetiaan kite pade Dato CT!!!!

Kak Ida..kite as a fan..for sure rase teruje bile dh dpt duet dgn DCT..mcm mimpi jeeeee

Anyway,,thanks erk cz sudi lawat blog Ctea!!!

Nur Athira Izzaty said...

Sudah x sanggup menunggu dato ct lg..nanti nk g r k.l...kte wt CTrace ye kak?

Alif Roznan said...
This comment has been removed by the author.
Alif Roznan said...

salam...tahniah,dreams come true..
Dato' CT mmg baek..

1st time jumpe die klu x silap 2001 o 2002,mase tu die wat persembahan kat Auditorium DBKL..die masuk ikut pintu blakang n mak sy jge kat ctu,die dressup biase je,tshirt n jeans tp nmpk ayu sgt...
care die lyn mak sy n hormat die kat mak sy mmbuatkan sy respect giler kat Dato' CT..
Ctea,contohila idola mu